Sippete pingle

13 04 2008

La meg først si at jeg ikke har fulgt Farmen spesielt nøye, men det har etterhvert blitt vanskelig å ikke få med seg det som har hendt i det siste.

Nå har det vel ikke vært noe særlig tradisjon med å velge mensamedlemmer til disse reality-programmene, men noen ganger kan man lure på hvor disse folkene kommer fra.

Særlig har denne Torkel utmerket seg i negativ forstand. Først hevder han at han med vilje har fremstilt seg selv som «pingle» gjennom konkurransen, slik at de andre og mer mandige deltakerne ikke skulle oppfatte ham som en trussel. Nå er det vel vanskelig å bli oppfattet som noe annet enn en pingle når man har med seg moren sin inn på Farmen, men dette er muligens ikke hans (bare) hans skyld.

Når han så blir igjen som eneste mann blant deltakerne, faller mye av grunnen til at han fremstilte seg som pingle ovenfor de andre mennene bort, men mitt inntrykk er at han fortsatt er en skikkelig pingle.

Underveis har Torkel «flørtet åpenlyst» (i følge Dagbladet) med vinneren Silje, uten å få noe som helst i bunn der – og når hun vinner og til overmål er blitt kjæreste med programleder Grøtta-Grav – er begeret tilsynelatende fullt for ham…

Da har han prinsipielle betenkeligheter med at vinneren ble kjæreste med programlederen, og at seieren fremstår som mindre verdt enn om han selv eller en av de andre (som ikke har fått seg noe) hadde vunnet, og han proklamerer «Jeg er ikke sjalu» på førstesiden av Dagbladet i dag.

Makan til sippete, sutrete, pinglete, mammadaltete og sjalu sullebukk skal man jaggu lete lenge etter. Det beste hadde vært å holde kjeft Torkel, så hadde du muligens kunnet brukt kjendisstatusen din til å skaffe deg litt kvinnfolk etterpå, forutsatt at du svinger den veien. Nå er du trolig bare attraktiv for velvoksne sosionomkvinnfolk med velutviklede morsinstinkter, men det er kanskje OK?


Handlinger

Information

10 responses

13 04 2008
Aina

Vel, jeg prøver å være litt forsiktig med å dømme mennesker som er med i reality-programmer siden mye blir klippet bort, men jeg er enig i at Torkel fremstår som en mammadaltpingle av dimensjoner av det jeg har sett. Forresten digger jeg bloggen din.🙂

13 04 2008
drittlei

Hei Aina! Takk skal du ha🙂

13 04 2008
Christine

Haha,er så enig så enig.Silje er vel den mest verdige vinneren av Farmen, og man ser at Torkel er så sjalu at det tyter gugge ut av ørene på han.. «Tror Gaute han kan komme her og stjele dama mi fra meg??» satt han sikkert og tenkte,og klekka ut en plan for å ta igjen.. Ser jo at hun som tapte final faktisk syns det er problemfritt at Silje og Gaute er sammen,det sier vel sitt om Torkel og de andre..
Det morsomste er jo at Unni har omtalt Silje som svigerdatter under oppholdet på Farmen,kanskje derfor Silje droppa å like Torkel?!?!
Torkel er en PINGLE,han kommer for evig og alltid til å ha dette stempelet. Eneste grunen til at han blei siste mann igjen,er at alle andre MANNFOLKA brukte kreftene sine jevnt hele serien og til slutt var så slitne at de blei en veldig lett match for pingla..Sier jo sitt når han tapte mot damene selv da…

13 04 2008
Bilbo

Du har min fulle støtte i karakteristikken av Torkel. Har et par andre, mindre flatterende ting som også kunne vært brukt, men la oss la disse ligge.

Dette er rett og slett en sjalu guttunge, som bruker kjendisstatusen til å få spalteplass for suttringa si. Heldigvis tror jeg de fleste ser hva som er motivene.

Jeg har stort sett fulgt farmen gjennom de artikklene som har stått på trykk, men selv i det lille jeg har sett så har Torkel og mamma fremstått som en ekstremt patetisk duo.

Det er synd på Torkel. Han ser ikke ut til å forstå at det å henge i skjørtene på mamma på riksdekkende tv, og det å la mamma passe på lillegutt, ikke er god PR for ham. Når mamma i tillegg virker å være rimelig hysterisk…

Sorry mack! Tror nok at du (Torkel) kan ha gjort endel trekk som vil vise seg å være det absolutte turn-off for de fleste kvinner i mange år fremover. Selvforskyldt sølibat… here it comes.
🙂

13 04 2008
synnestar

Jeg kan ikke fatte at dere kan bry dere med Torkel Snorkel mens barn sulter, Rosenborg sliter med forsvarsspillet og Venstre avholder landsmøte.

14 04 2008
Vassmar

Når jeg ser torkild og mora så er det et ord som faller inn i hodet mitt, ødipuskompleks..
Både han og mora bør holde hodet lavt og satse på å bli glemt snarest mulig!
Personlig synes jeg det er koselig at Gaute og Silje fant hverandre, kommer fra Gautes hjembygd og har kjent ham i mange år, en utrolig grei kar som har jobba knallhardt for å komme dit han er i dag, og i motsetning til mange andre kjendiser har han ikke glemt hvem han var🙂

14 04 2008
Ole

Billig mammadalt, feig svekkling! mangler bare et vist «belte» man bruker i konflikter i midt østen.
Når han har lue ser han ut som en av dem.

14 04 2008
Farmen-diggerne

TV2 har vel oppnådd akkurat det de ville, nemlig å skape blest om programmet, slik at så mange som mulig kunne øke seeroppslutningen. Farmen er ihvertfall det beste programmet vi har sett på lenge. Gaute har gjort en kjempejobb for oss som har vært spesielt interessert i gårdsbruk, natur og historie. Det som irriterer er at fokusen er tatt vekk fra dette i den kulørte ukepressen. Hva er det som er så spesielt med at Geir Ove og Torkel flyr rundt som lettlurte, forvirra og forsmådde sussebasser. Ann-Kristin har vel ikke noe å hente av fremtid med Geir Ove, og Torkel var vel heller ikke den eneste som ble kurtisert av Silje i Farmen. Etter 30 episoder hadde vi helst sett at det var Hugo, Ingunn, Ruben, Finn og Amin som hadde vært i finaleuka sammen med Silje og Ann-Kristin. Men slik ble det dessverre ikke.

14 04 2008
Farmen-Finn

Hallo alle dere som er spesielt interessert i Farmen. Kunne ikke unngå å se kommentarene på denne bloggen. De fleste av oss som har vært med som «statister» i innspillingen er samstemte i at det har vært en enorm opplevelse. På mange måter opplever vi at vi alle er vinnere, det var tross alt mer enn 5000 som søkte, og sikkert mange fler som kunne tenkt seg det. Den største utfordringen i ettertid, og det har vi alle vært forberedt på, er at media kommer til å vinkle inn på forhold som har lite med selve Farmen-opplevelsen å gjøre. Nå kjenner jeg Torkel ganske godt, og det er leit å se at han er blitt «lurt» inn i denne intervjuformen. Han ble, som oss andre, klippet inn i en rolle. Om noen uker er oppmerksomheten rundt årets Farmen-serie historie, og vi prøver alle å beholde de gode minnene.

15 04 2008
Intetsigende tidsfordriv « Ting jeg er drittlei (og annet ;)

[…] Jeg er ikke noe bedre enn andre, også jeg får med meg hvem som hadde på seg den kjolen og ligger med hun andre og skal skilles fra han fra den filmen. Det som irriterer meg litt, er at jeg også forføres til å faktisk interessere meg for det.. Det er så mye annet vi kunne ha brukt tiden vår til, viktige ting, sånne ting som betyr noe for noen. Men neida, i stedet leser vi om at ny forskning viser at kvinner får mer lyst av nye piller, at Tom Nordlie har blitt slankere i det siste og at RBK har problemer med forsvarsrekka […]

Legg igjen en kommentar

