Er seksuelle overgrep alvorlig?

13 05 2008

Ja, selvfølgelig er de det.

Likevel er det lett å få inntrykk av noe annet hvis man følger litt med i avisene. Det siste eksemplet som illustrerer at vi som samfunn tar for lett på denne typen overgrep, er gruppevoldtekten av en 16-åring på Tveita i mars. Hun ble voldtatt etter tur av fem gutter i alderen 16-19 år.

Etter overgrepet ble alle pågrepet, avhørt og løslatt. Politiet, ved politiadvokat Kari Kirkhoren uttaler følgende: «Vi har ikke valgt å fremstille personene til varetektsfengsling. De er veldig unge, vi pågrep dem relativt samtidig og de har forklart seg«.

Guttene ble ilagt besøksforbud i forhold til fornærmede.

Dette var jammen en alvorlig reaksjon, ikke sant? Fornærmede føler nok at hennes interesser, som offer for en gruppevoldtekt, ble ivaretatt med denne alvorlige reaksjonen. Igjen harelabbehandler politiet, og det synes som om dette i særdeleshet gjelder Oslo, et seksuelt overgrep.

Dersom man tar en titt på Straffeloven, og hva den sier om slike forhold, blir alvorlighetsgraden en annen:

§ 192. Den som
a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller
b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller
c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv,
straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år. Ved vurderingen av om det er utøvd vold eller truende atferd eller om fornærmede var ute av stand til å motsette seg handlingen, skal det legges vekt på om fornærmede var under 14 år.
Straffen er fengsel i minst 2 år dersom
a) den seksuelle omgang var samleie, eller
b) den skyldige har fremkalt en tilstand som nevnt i første ledd bokstav b for å oppnå seksuell omgang.
Fengsel inntil 21 år kan idømmes dersom
a) voldtekten er begått av flere i fellesskap,
b) voldtekten er begått på en særlig smertefull eller særlig krenkende måte,
c) den skyldige tidligere er straffet etter denne bestemmelsen eller etter § 195, eller
d) den fornærmede som følge av handlingen dør eller får betydelig skade på legeme eller helse. Seksuelt overførbar sykdom og allmennfarlig smittsom sykdom, jf. smittevernloven § 1-3 nr. 3 jf. nr. 1, regnes alltid som betydelig skade på legeme eller helse etter denne paragrafen.
Den som ved grov uaktsomhet gjør seg skyldig i voldtekt etter første ledd, straffes med fengsel inntil 5 år. Foreligger omstendigheter som nevnt i tredje ledd, er straffen fengsel inntil 8 år.

Man kan altså dømmes til fengsel i inntil 21 år for et slikt forhold, og oslopolitiet mener at besøksforbud er tilstrekkelig for å forebygge at ikke bevis endres, vitner påvirkes, gjerningsmennene unndrar seg straffeforfølgelse ved å rømme landet eller fornærmede trues til taushet.

Dette virker jammen gjennomtenkt..

Jeg kan her minne politiet om at det finnes en bestemmelse i Straffeprosesslovens § 172 som gir anledning til å varetektsfengsle hvis det ville være i strid med den allmenne rettsfølelse hvis vedkommende som er mistenkt for en straffbar handling forblir på frifot. Dette kommer normalt bare til anvendelse hvis ikke de andre betingelsene som nevnt over kommer til anvendelse, noe jeg mener at de absolutt gjør i denne saken. Likevel, for å gjøre det helt klart: Denne beslutningen er i strid med min rettsfølelse, og jeg er ganske sikker på at flere føler det samme. Til sammen er det vi som utgjør den nevnte «allmenne»!

Når det er sagt, vil jeg også minne om at varetektsfengsel ikke betyr at man nødvendigvis har gjort det man anklages for, men varetektstiden skal nyttes til å bringe frem bevis for siktedes skyld og uskyld.

Det sies ikke noe om etnisitet på gjerningsmennene, men jeg er villig til å vedde en hundrelapp på at disse er av såkalt «ikke-vestlige» av opphav. Det er blitt slik i dette landet at «utlendinger» er overrepresentert i voldtektssaker generelt, og i gruppevoldtektsaker spesielt. Det ligger mye interessant informasjon om dette her. Jeg ønsker ikke å gjøre dette til en «kast dem ut»-diskusjon, men det er åpenbart behov for å gjøre noe med misforholdet mellom andel av befolkningen og andel av mistenkt/siktet i alvorlige volds- og sedlighetsforbrytelser.

Jeg synes utviklingen i forhold til sedlighetssaker er skremmende, og kvinners vern mot svinepelser er på vei mot et historisk lavmål. Det er på tide at befolkningen tar et oppgjør med snillismen og inkompetansen som synes å gjennomsyre politi og rettsvesen i disse sakene, for antall saker er høyt og behandlingen av dem er horribel.

Spesielt interesserte kan ta en titt på det jeg har blogget om sedlighetssaker her og her og her og her.

Oppdatering: Auskog-Høland lensmannskontor fikk en sak på sitt bord nylig, en sak om snikfilming av jenter i dusjen på den lokale skolen. Saken er av natur mindre alvorlig enn ovennevnte, men det synes som om politiet ser alvoret og tar tak i ting. Flott å se at andre politidistrikter har mer fokus på sedlighetsforbrytelser. Man skal ikke bare klage heller, det er viktig å gi ros til de som virkelig forsøker🙂


Handlinger

Information

25 responses

14 05 2008
Torgrim

Tusen takk for et kjempefint og opplysende innlegg.
Jeg er så enig, så enig…og minst like oppgitt!

14 05 2008
TK

Står i artikkelen på Dagbladet at at «Mennene, som alle skal være av utenlandsk opprinnelse, er også ilagt besøksforbud overfor 16-åringen.». Med «utenlandsk opprinnelse» menes det ikke-vestlig i slike sammenhenger. Jeg var overrasket over hvor langt ned i artikkelen man måtte lese før poenget kom. Hørtes ut som en overraskende sak inntil den lille faktabiten kom fram. Med kvinnesynet til mange av våre nye landsmenn så skjer slikt oftere og oftere, og for hver gang VG/DB skriver voldtekt med krigstyper så får FRP noen hundre stemmer ekstra. Kanskje det blir løsningen?

14 05 2008
Lisa

Jeg tror jeg liker deg.

14 05 2008
lothiane

Det er virkelig forj….!😦

Igjen kommer det fram hvor forbanna lite det betyr at kvinner (og barn) utsettes for de mest fornedrende handlinger.😦

14 05 2008
Erik

Droppet innom denne bloggen din og jeg drittlei🙂

Og må si meg enig, ikke å varetektsfengsle gjerningsmennene er absurd. Ikke at jeg er en tilhenger av strengere straffer for å forebygge kriminalitet, men varetekt er på sin plass.

Dere har sikkert også lest om denne guttegjengen som har drevet rampestreker i Oslo. Illustrerer den seksuelle overgrepssituasjonen i landet, hvis dere skjønner hva jeg mener. Er ikke så sinnsykt god med ord. Innvandrere med enten individuell, eller gruppementalitet, som tillater denne norskutilpassede atferden (veldig mildt beskrevet) og begår disse fryktelige forbrytelsene.

Jeg kan bare si at jeg hater det.

Men jeg klarer ikke hate dem for det. Så jeg sliter litt med å vite hva jeg skal mene. Jeg liker ikke FrP og innvandringspolitikken, men skjønner så jævlig godt at de får den oppsluttningen de får. Hvor ligger feilen, hvordan kan denne fikses.

Og hvordan i helvete er tilstanden i de landene disse menneskene kommer fra??

15 05 2008
Stian Pedersen

Hadde det vært jenter som filmet gutter, ville de fleste bare ledd av det (guttene også). Jenter elsker å være ofre…

15 05 2008
Erik

Så det er greit å seksuellt trakasere jenter fordi hvis de var gutter hadde det vært greit?

Litt problemer med å skjønne rettferdiggjøringen din Pedersen. Og om noen hadde filmet deg i dusjen og spredd det rundt og hengt deg ut, burde nok du politianmeldt det du og. Forskjellen tror jeg ligger i at det er ikke så mye interesse for å se gutter nakne. Jenter har en mere moden seksuell holdning. Grunnen til at jenter «elsker å være ofre» er nok mer en konsekvens av konstant trakasering. Skal man holde kjeft, eller si ifra, bare for å bli omtalt som en som «elsker å være offer»?

15 05 2008
Stian Pedersen

Dette er neppe intendert som trakassering, bare seksuell interesse.
Den faktiske virkningen er en annen sak.
Jeg mener ikke at dette er greit, bare at det ikke er en stor sak.
Voldtekt er derimot en stor sak.

Dersom en person tar en jente på rumpa, vil hun bruke denne personens utseende og status som målestokk for handlingens etiske verdi. Dersom det er en pen kjendis, blir hun glad og stolt, dersom det en en stygg lavstatusperson, føler hun seg trakassert. Hva mener Erik om dette?

Jeg hadde følt meg rimelig stolt om noen ville ta bilder av meg i dusjen og spre disse, men forstår at andre ikke har det på samme måten.

15 05 2008
HvaHunSa

Til Stian Pedersen: Jeg har både kamera og et publiseringssted, det er bare å nevne tid og sted, så skal vi nok få ordnet noen dusjbilder av deg…

15 05 2008
Stian Pedersen

Tid: 19. mai kl. 15.00
Møtested: Ferjeleiet på Sundøy (Leirfjord kommune)

Kommer du, eller er du bare stor i kjeften?

15 05 2008
Erik

Ro ned. Herre.. Pedersen argumenterer saklig og riktig for seg. Så drit i å provosere.

Først: Takk for at du utdyper det du mener.

Enig i at det ikke er en stor sak i sammenhengen. Og det er nok riktig i det du sier at det kommer ann på individet om hun føler seg trakasert. Men vi har et personvern, og om individet føler seg trakasert, og velger anmelde dette til politiet, så synes jeg det er kjempeflott at de tar det seriøst. Skal nevne at denne «seksuelle interessen» oppleves ofte som trakasering når det går utover hva jentene synes er greit.

Dette er tross alt en ungdomskole, og slike saker går fort ut av kontroll, plutselig er det sett av alle, og det er ikke kult å være de jentene da, med mindre de ikke føler seg trakasert. Det skal litt til å gå med hevet hode og tro at alle synes du er deilig fordi de har sett deg naken.

Det bor ikke en nakenmodell i alle jenter. Og de fleste jenter har andre intimsoner og grenser enn gutter. Det er kanskje bare guttestreker, men det er ikke greit. Om politiet må til, så er det nok litt ekstremt, men for meg er det helt ålreit.

15 05 2008
DanielB

Angående den gjengen som ble løslatt etter en voldtekt.

Tror folk har fått litt feil inntrykk av når «varetekt» skal brukes. Hva skal så være grunnen til å holde de i varetekt her? Gjerningsmennene har avgitt forklaring, og politiet har med stor sannsynlighet alle de opplysningene de trenger.

Varetekt er forresten et særnorsk fenomen, og de andre landene som faktisk har det, bruker det kun i veldig alvorlige saker. Utenlandske menneskerettighetsorganisasjoner har kritisert Norge for dette, man kan jo sitte 4 uker i varetekt uten skikkelige bevis.

15 05 2008
Stian Pedersen

Jeg har arbeidet som lærer i mange år, og mitt inntrykk er at de populære jentene som hele tiden blir tatt på rumpa, klarer seg fint. Derimot er det de stygge jentene som aldri får noen seksuell oppmerksomhet, som lider. Disse gruer seg til klassefester fordi de vel de blir sittende i «skammens krok» sammen med de andre sosiale taperne, mens de andre jentene hviner i begeistring over all oppmerksomheten. Men det er ikke godtatt som et problem å ikke få oppmerksomhet, bare å få uønsket oppmerksomhet er et legitimt problem.

For å bli litt ekstrem (men ikke useriøs):
Som Bill Maher har antydet: I en verden der det er normalt at voksne har sex med barn, må de barna som ikke får sex, få krisehjelp fordi de er avvikere.

Jeg tror våre følelser og reaksjoner er i stor grad sosialt lært og bestemt, og de kunne vært helt annerledes.

Du må lære å føle skam over nakenhet, ellers finnes den ikke. Når vi lærer jenter å føle skam over at noen ser deres nakne kropper, er dette et valg samfunnet har gjort. Det går an å velge annerledes…

For en stund siden var det vågalt å ha sex med lyset på, i dag er jenter som ikke svelger betraktet som pripne….

Mens samfunnet stadig forandrer seg, er det alltid en kompakt majoritet som hele tiden hevder at de reglene og oppfatningene som gjelder nå, er de eneste riktige.

For noen år siden tøyset man med at det neste blir vel at homofile får adoptere barn…og så lo man godt!

Ok, det ble litt mye generelt pjatt, enig med deg at vi bør oppføre oss som folk, enten vi skriver i ulike fora, eller omgås jenter, kvinnfolk og menn.

15 05 2008
Erik

Samfunnstilpasning er vel et av stikkordene her ja. Vii lever tross alt i et av de bedre samfunnene vil jeg påstå. Selv om det er mye som kan forbedres. Tror ikke vi vil komme til det stadiet hvor ingen vil føle skam over kroppen sin på en stund.

Uansett om det du sier om at de populære jentene liker seksuell oppmerksomhet er sant, så kan man ikke gå ut ifra at alle jenter gjør det, med mindre man kjenner individet.

Tror ikke jentene som ble filmet koser seg i oppmerksomheten, ellers ville de vel ikke gått til politiet med det. Kanskje skjedde det på oppfordring fra voksne, ikke vet jeg. Dessuten lever vi i en verden hvor vi skjuler kroppene våre under klær, sminke, osv. Tenåringsjentene liker nok ikke at den «nakne sannheten» kommer fram. En feil ved samfunnet kanskje, men det er nå slik det er.

Enig med det du sier at vi lærer å føle skam. I dag er det veldig høyt fokus på akkurat den biten. Et voldtektsoffer for eksempel blir jo nesten tvunget til å føle skam og til å bli deprimert over det som er skjedd.

«For å bli litt ekstrem (men ikke useriøs):
Som Bill Maher har antydet: I en verden der det er normalt at voksne har sex med barn, må de barna som ikke får sex, få krisehjelp fordi de er avvikere.»

Veit, kult eksempel. Hørte og om en kultur hvor det var skikk og bruk at man overførte sæd oralt fra far til sønn som et overgangsrituale fra barn til voksen. Helt normalt. I vårt samfunn ville det vært traumatisk å gå rundt med tanken i hodet om at jeg har drukket pappas sæd. (Beklager hvis det er ekkelt, det var liksom meningen.) Men nå sporer vi nesten litt av topic, tror jeg.

15 05 2008
Erik

DanielB:
Bra! Liker det du tar frem. Ser ting litt anderledes nå. Tror nok politiet vil ta tak i det i en eller annen form. Guttene får nok konsekvenser, med eller uten varetekt.

15 05 2008
Stian Pedersen

Lol, Erik!
Jeg kjenner til det eksemplet, men syntes det var vel outrert, så jeg tenkte at jeg holder kjeft om dette, ellers vil alle tro jeg er gal!

Egentlig sporer vi ikke så mye av, bare undersøker problemet på en annen måte.
Leste for noen år siden om livet i middelalderen, og der var det ikke mye kroppslig skam blant vanlige folk. Familier sov nakne sammen i samme seng, alle sammen! I dag hadde barneverned gått amok, hvis de hadde hørt om noe sånt. Folk på den tiden hadde vel rett og slett ikke råd til å knytte skam til nakenhet, til det var forholdene for små og intime.

Men dersom vi mener at det er galt å ta bilder av nakne mennesker og spre dem på nettet, fordi det gir ofrene en skamfølelse, hva med andre forhold som også gir skamfølelse?

I min tid på skolen måtte vi alle dusje nakne, enten vi var skamfulle eller ikke. I dag ser vi at jenter kommer til skolen med svømmetøyet på under de andre klærne for å slippe og skifte. De nekter å dusje nakne, og dette blir respektert.

Hva om disse også nekter å la klærne falle på legekontoret, fordi skammen ved å være naken er for stor? Skal vi respektere det også?

Jeg mener at den eneste skamfølelsen vi har bruk for er den som er knyttet til skam over å ha vært slem mot andre mennesker. All annen skam har ingen nytteverdi, og bør fjernes. Når det er mer skamfullt å bli avslørt som homofil, enn å bli tatt for tyveri, eller for å ha banket opp noen, så tror jeg det gir uheldige konsekvenser.

I min idealverden ville ikke folk føle skam over å være transvestitt, naken, neger, eller avviker generelt. Skamfølelsen skulle vært knyttet til det å forvolde andre mennesker skade.

Hvorfor skammer vi oss ikke over å velte oss i luksus, mens store deler av verden har det vanskelig? Her er den ingen skam, og det er en skam!!!

16 05 2008
Erik

Hundre prosent enig. I ALT du sier.

Desverre lever vi ikke i en idealverden. Men tror vi kan være enig i at å distribuere nakenbilder som ufrivillig har blitt tatt av andre mennesker, ikke er ålreit uansett hvilken grunn man måtte ha for ikke å ville bli tatt bilde av naken.

Husker overgangen fra barneskolen, hvor gutta hoppa i dusjen uten problemer, til første gymtime på ungdomskolen, ca åtte år siden. Da med en del fra barneskolen og en del fra andre skoler. Jeg hoppa i dusjen etter gymtimen som vanlig. Det var ingen som fulgte etter. Først ble jeg sett på som rar, så ble jeg litt plaga for det, skrudde av lyset i dusjen og no smågreier, og så nesten kritisert for det.

Jeg ble skikkelig overrasket. Jeg kritiserte selvfølgelig de andre tilbake, men jeg var en mot resten. Prøvde å ta det opp med jentene, hvor ekkelt det var at guttene ikke dusjet etter gymmen, men de hadde holdning. De andre klassene også. Noen dusjet med bokser på, noen dro hjem og dusjet før neste time. Andre ville ikke slite seg ut i gymtimen så de ble svette.

Helt absurd, men jeg hadde alle dusjene for meg selv i tre år jeg. Klagde ikke så mye. Videregående løsna det igjen. Da med en del nye fra andre skolerigjen, da var det greit igjen…

Jeg er ikke stolt over kroppen min, men jeg skammer meg ikke over den. Og det er jeg stolt av. 🙂

Fortsatt, jeg ville ikke likt om noen tok bilder av meg, med eller uten tillatelse. Kunne levd med det, ville bare ikke likt det. Akkurat som for noen uker siden hvor jeg ble filma da jeg rota ganske heftig i fylla med ei jente. Heldigvis er ikke den filmen blitt spredd, for selv om jeg ikke skammer meg over det, ville andre tvunget på meg skam. Eller tenkt og ment stygge ting om meg. Det hadde ikke vært like lett å gått med hevet hode da.

Det ser heldigvis ut til å gå mot bedre tider da. Jeg og flere andre i min generasjon synes for eksempel homofili er kult. Det er lite som er så tøft som å stå fram som homofil. Vi hadde et par homser i militæret, og til tross for «Don’t ask, don’t tell» politikken der, sto alle fram. Tror alle sto fram.. var iallefall et par stykker som gjorde det🙂 og det er kult.

16 05 2008
rullerusk

Pedersen, du er helt på jordet. Å ikke ønske å bli filmet naken uten å samtykke er ikke det samme som å skamme seg over nakenhet. Å bli filmet i dusjen kan ikke sammenlignes med å dusje foran andre i en gymgarderobe. Veldig mange har ikke noe problem med å vise seg naken for familie, kjæreste eller lege. Tingen er jo at de fleste liker å kunne VELGE når og for hvem de vil vise seg nakne. Å bli filmet naken uten samtykke og så få dette spredt på fx internett er utrolig kjipt for alle som ikke er eksibisjonister vil jeg tro. Svært få ville like at hvem som helst kunne finne nakenbilder av dem på nettet, det være seg den nye kjærsten din, bestemor eller potensiell arbeidsgiver. Dette handler om å ha kontroll over egen kropp og eget bilde. jeg vile ikke likt det om noen tok et bilde av meg MED klær og brukte det i en eller annen sammenheng uten mitt samtykke.

Du sier også at «Dersom en person tar en jente på rumpa, vil hun bruke denne personens utseende og status som målestokk for handlingens etiske verdi. Dersom det er en pen kjendis, blir hun glad og stolt, dersom det en en stygg lavstatusperson, føler hun seg trakassert.»
Dette er også feil. Å bli tafset på uten å ønske det er ikke greit uansett. Og ettersom seksuell trakassering i skolen er såpass vanlig er jeg litt sjokkert over at du tar så lett på det og til og med påstår at det er jentene som ikke blir tafset på det er synd på. Jeg har en god del kjipe minner fra ungdomsskolen om å bli klynget opp mot veggen og tafset på puppene av en gutt som var dobbelt av min størrelse og andre lignende ting. Det var ikke gøy. Og det har ingenting med at han ikke var pen nok å gjøre.

16 05 2008
Stian Pedersen

Jeg er eldre enn deg (37) og da jeg gikk på skolen dusja alle, også dem med fysiske skavanker. Det gikk bra…

Kult at du gikk mot strømmen og dusja alene!!!

Ja, enig i det med bildene, mener bare at ofrene for slike hensynsløsheter har et ansvar for i hvilken grad de lar dette gå inn på seg, uten at dette har noe som helst med de som har tatt og spredd bildene å gjøre. De har gjort noe galt uansett reaksjon.

Bra at homoene har fått det lettere, men til gjengjeld har andre avvikere fått det vanskeligere…

Hvem står fram som transvestitt, pedofil eller bestialist…

Jeg blir så trist når jeg tenker på eldre homofile som har møtt motstand, mobbing og dritt hele livet. Og når homofili endelig begynner å bli ok, er de gamle og redskapene begynner å visne….Det må være psykisk tungt å endelig bli akseptert når det er for sent…

Personlig synes jeg samfunnet må begynne å forfølge de heterofile… det er øyensynlig dem som står bak nesten alle voldteker av kvinner

Heterofile….fy fan så syke mennesker!!! (hehe)

16 05 2008
Stian Pedersen

Rullerusk!

Helt enig i alt du skriver i første avsnitt (bortsett fra påstanden om min topografiske plassering!)

Jeg kan ikke argumentere mot dine personlige opplevelser og følelser, men du bør heller ikke uten videre generalisere ut fra disse. Det virker dessuten som du blander inn en subjektiv oppfatning av moral når du skriver «Å bli tafset på uten å ønske det er ikke greit uansett». Dette må da den personen som blir tafset på få bestemme? Men du har selvfølgelig rett din å mene at det er galt i alle tilfeller, uansett hva de involverte parter mener om saken. Det virker bare noe overformyndersk.

Mener du for eksempel at gutter bør spørre om lov til å kysse en jente før de gjør det? Eller er det ok å stole på magefølelsen og prøve seg?

Jeg skal ikke ta lett på at jenter blir plaget av gutter på den måten du beskriver. Det strider mot det mest grunnleggende av alle etiske prinsipper (etter min mening) om at en ikke skal skade/plage andre mennesker. Men folk er jo forskjellige og jeg har observert at noen jenter elsker å bli tafset på, noe som absolutt ikke innebærer at alle gjør det. Det handler vel om en kombinasjon av sosial intelligens og respekt for andre mennesker? Å fortsette å klå på en jente som gir uttrykk for at hun ikke liker det, er dårlig oppførsel, men skal det ikke være lov å prøve seg?

16 05 2008
Erik

«Hvem står fram som transvestitt, pedofil eller bestialist…»

Ikke sant. Stå frem som transvestitt er vel kanskje ikke like ille som sistnevnte vil jeg tro.

Står du frem som transvestitt, er du en wierdo.
Står du frem som pedofil, er du automatisk en barnevoldtektsmann.
Står du frem som bestialist, så er du en god blanding av wierdo og dyrevoldtekter.

Disclaimer: Overgrep mot barn (og dyr?) er ulovlig og jeg mener ikke på noen måter at man skal legalisere dette.

Men en åpenhet rundt seksuelle tiltrekninger og fantasier kunne kanskje avverget en del overgrep og. Hvem har vel ikke hatt syke seksuelle fantasier? Jeg undres om verden kommer til å bli noe anderledes når jeg blir gammel og tenner på smågutter. Det virker jo som om det er en tendens blandt gamle menn. ^^

«Mener du for eksempel at gutter bør spørre om lov til å kysse en jente før de gjør det? Eller er det ok å stole på magefølelsen og prøve seg?»
Litt dårlig eksempel. Kommer litt ann på sammenheng. I en romantisk situasjon er det helt andre tanker bak handlingen enn i en situasjon hvor man seksuellt tafser etter noen. Det handler vel uansett litt om hvordan man går frem og ter seg. Om man tar ei jente på rumpa og hun synes det er ok, så er det jo bare å fortsette. Hvis ikke, så «har man jo prøvd seg». Men man drar ikke bare av buksene på en jente og filmer det. Blir det samme som å filme noen i dusjen, nesten.

16 05 2008
Stian Pedersen

Erik
Det kysse-spørsmålet var jo ikke ment for deg (kanskje ville du svare likevel?)

Virker som det også er meget belastende og stå fram som onanist…

Aldri hørt en politiker snakke om sine onanistiske ferdigheter….så det må jo være veldig farlige greier…

Det kommer stadig flere sex-bøker, men den store Onaniboka lar vente på seg…
Sikkert en god gave til konfirmanten eller julegave til poden…

Sex med dyr er ikke så vidt jeg vet eksplisitt forbudt i Norge.

Du må gjerne avvlive hunden din, men suger du litt hundepikk, møter du en vegg av fordømmelse…

Forresten…hva var temaet?

16 05 2008
Erik

Noe med gutter som ikke fikk varetekt etter en gjengvoldtekt. DanielB punkterte vel den diskusjonen. Så vi gikk over til hundepikk.

Jeg svarte allikevel jeg. Håper det går bra.😉

Denne ideelle verdenen din begynner nesten å gå litt over stabelen da. Tror vi må legge oss på en gyllen middelvei før vi blir altfor ekstreme. Politikere som snakker om onani hører vel mere hjemme i USA hvor presidenkanidatene har pissekonkuranse om hvem som kan skryte på seg størst tiss og slenge mest piss om hverandre.

Ellers hva tenker du om denne? Hvis du ser to eller flere mennesker ha sex i en offentlig park midt på lyse dagen, hva tenker du da? Jeg ville tenkt at slik skal man ikke oppføre seg, men kanskje man burde kunne det? ^^ Jeg svarte på mitt eget spørsmål jeg…

16 05 2008
Stian Pedersen

Tror jeg ville tenkt noe som «fan, lurer på om jeg får være med?»

Så ville jeg oppgitt tanken og gått hjem å lese i en god bok.

Tror jeg stopper diskusjonen her.

Meget hyggelig å diskutere med deg, Erik!

16 05 2008
Erik

Takk i like måte. Det var mange bra kontroversielle tanker.🙂

Legg igjen en kommentar

