Baneheia-saken og gjenopptagelse

10 09 2008

Viggo Kristiansen mener seg uskyldig dømt i den såkalte Baneheia-saken i 2000 og har alliert seg med advokat Sigurd Klomsæt for å få saken opp på nytt. Klomsæt har blitt berømt/beryktet/kjent (stryk det som ikke passer) for å ha håndtert en rekke saker med mer eller mindre finesse de siste årene. Et søk på google på «sigurd klomsæt» medfører 16000 treff. Det er ganske betydelig.

Når jeg tar en titt på hva vår venn google faktisk finner, er det ikke akkurat den ene suksesshistorien avløst av den andre. Faktisk virker det som om Klomsæt har gjort manglende skikk og bruk som advokat til sitt varemerke. Ta en titt på noen av eksemplene under, da disse gir et inntrykk av noen saker der han har figurert. Selv synes jeg den første, der Klomsæth beskriver sin egen fortrefflighet under en straffesaksbehandling, er spesielt morsom.

Klomsæt 1, Klomsæt 2, Klomsæt 3, Klomsæt 4, Klomsæt 5.

Det er ikke slik at jeg har brukt timer på å finne fem ulike saker det Klomsæt har opptrådt i strid med god advokatskikk eller nærmest kriminelt. Det flommer over av slike artikler.

Det er altså dette etiske fyrtårnet som Kristiansen har valgt for å få gjenopptatt saken. Finnes det virkelig ikke andre som ville ha denne saken? Kan det skyldes at dette er en ikke-sak, etter at Kristiansen er dømt i to rettsinstanser?

Jeg synes at moren til Jan Helge Andersen, Berit Andersen, beskrev Klomsæt godt: «Han er en klovn«. For egen regning kan jeg legge til «.. og en skurk».


Handlinger

Information

2 responses

11 09 2008
elghunk

Vi får vel starte en innsamlingsaksjon, slik at Viggo kan skaffe seg en bedre advokat? Hvis han får saken opp igjen, er det vel staten som tar regningen?

Uansett tror jeg vi får en vanskelig oppgave….

Jeg tror jeg trekker meg fra innsamlingsaksjonen. Tenk å møte folk i døra å si at en samler inn penger for Viggo Kristiansen! Det hadde jeg ikke hatt mot til!

11 09 2008
drittlei

He he, så det tør du ikke? Viggo har nok ikke spesielt stor støtte i befolkningen🙂

Legg igjen en kommentar

