Jubileum!

28 01 2009

.. og ikke hvilket som helst jubileum heller! Denne bloggen har akkurat tippet 50 000 besøk, noe som jeg heldigvis, og nærmest ved en tilfeldighet, klarte å dokumentere. Antall besøkende registreres og fremkommer et stykke ned i høyre kolonne på bloggen. Det er ikke tilsvarende mange mennesker som har vært innom her, men bloggen har altså blitt aksessert 50 000 ganger siden mars i fjor.

50 000 besøk

50 000 besøk

Noen har sikkert bare vært her en gang før de har fnyst av innholdet og fornøyd surfet videre, mens andre oppsøker meg daglig, eller ihvertfall hver gang det oppdateres. Såvidt jeg har forstått teller hvert besøk bare en gang, uavhengig av hvor mange poster man leser. Oppdateringsfrekvensen her har vært litt hipp som happ, men i perioder har jeg vært ganske aktiv. Dessverre er det slik at hverdagen, unger, jobb og andre forstyrrende elementer gjør det vanskelig å ha like høyt aktivitetsnivå hele tiden🙂 Jeg vil tro at dette er noe som de fleste som har har aktiviteter utover ordinær drift av familien har opplevd til tider.

I forbindelse med jubileet passet jeg også på å sikre meg litt statistikk. Noen har muligens fått med seg at jeg er en sucker for ubrukelig informasjon som genereres, noe som blant annet kan oppleves her,  og jeg skal forsøke å gi dere innblikk i noe av det som lagres.

Dessverre er det slik at jeg ikke vet hvem som var besøkende nr 50 000, da denne bloggløsningen ikke lagrer slik informasjon, men det betyr også at jeg slipper utlegg til gave eller en oppmerksomhet til vedkommende. Penger spart er penger tjent😉

Oki doki, la oss se litt på statistikken.

WordPress lagrer antall ganger noe blir lest, og således har jeg en oversikt over hvilke søk som fører internettbrukere til denne bloggen, hvilke lenker som er klikket minst og mest samt hvilke innlegg som er henholdsvis minst og mest lest. Her har dere den informasjonen:

I tillegg til at ovennevnte data lagres , bruker jeg en tjeneste som heter whos.amung.us som genererer flotte kart over hvor de besøkende det siste døgnet kommer fra. Det til enhver tid oppdaterte kartet kan du se ved å klikke på tallet som viser antall besøkende nede til høyre. Illustrasjonskartet under her er ikke så omfattende, men i perioder har det vært besøkende fra alle verdensdeler og fra flere titalls land. Denne bloggen er nærmest utelukkende på norsk, noe som må tolkes dithen at nordmenn fortsatt er et reisende folk.

kart-besc3b8kende1

Jeg håper dere som leser dette også i fremtiden vil finne ting som interesserer, irriterer, engasjerer og begeistrer her, og hvis debatten blir for laber, er dere absolutt velkomne til å legge inn kommentarer som spriter det hele opp litt. Vi ønsker vel ikke å ha det slik at alle er enige heller?

Takk for alle besøk og kommentarer, jeg håper at vi skrives her i fremtiden også😀


Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

