Antirasister eller pøbel?

9 04 2011

Jeg er ikke enig med Norwegian Defence League, selv om jeg er skeptisk til radikal islamisme – på samme måte som jeg er skeptisk til radikal kristendom eller ekstremister av alle slag. Jeg er rett og slett mer positiv til moderasjon, dialog og vettug oppførsel.

Jeg er ikke enig i at 9. april skal benyttes til å lage kvalme i gatene. Denne dagen bør brukes for å minnes at vi aldri mer skal okkuperes og hedre de som ofret, noen ganger alt, for at vi skulle få den friheten vi nyter godt av. Dette er ikke en dag som skal forsøples av idioter som trasker gatelangs og roper ut hva det måtte mene, enten det er ditt eller datt.

Jeg er derimot enig i at Norwegian Defence League skal få snakke om hva de mener, om enn ikke på denne dagen, så lenge det gjøres i ordentlige former – slik jeg også mener at antirasister eller andre skal få gjøre det.

Derfor blir jeg ekstremt provosert når jeg ser på TV at «antirasister» går løs på en kar som visstnok både skal ha «kommet med rasistiske uttalelser, gjort maskingeværlignende bevegelser mot noen og ha slått ned en jente». Jeg mistenker at alle disse er forsøk på å bortforklare at «antirasister» stort sett oppfører seg som bøller og pøbler. De forfekter at alle er like mye verdt og at man ikke skal behandle noen dårligere på grunn av hudfarge, bakgrunn, religion eller etnisitet – så bruker de vold mot folk som mener noen annet. Hva slags toleranse er det??

Jeg kan ikke si annet enn at en drittsekk er en drittsekk, uansett om vedkommende hevder å være nazist, fullstendig upolitisk eller «antirasist», svart, hvit eller noe midt i mellom. Hvis det finnes fornuftige organisasjoner som står bak disse motdemonstrasjonene, bør de snarest mulig vaske sine hender og kippe de voldelige elementene ut i kulden. Organisasjoner som prediker inkludering men praktiserer det motsatte bør ikke ha livets rett.


Handlinger

Information

2 responses

10 04 2011
boalber

9 .april er for å minnes ja. Når det gjelder radikal islam kan en heller bruke 11.septemeber.
Når det gjelder pøbelen på venstre siden i norsk politkk er det ramp, ikke noe annet.Husker for en del år siden da det var et topp mæte i Oslo. Husker ikke om det var g7 eller IMF. Pøbelen på venstre siden sammen med innvandrer ungdom knuste ruter for millioner på karl johan og andre gater.
Er i mot vold , men desverre ser det ut som de «såkalte anitrasistene» gjerne tyr til det ved hver anledning

23 04 2011
drittlei

Bruk av vold for å understreke sitt budskap eller av andre grunner er en falittærklæring på linje med menn som banker konene sine. Hvis man ikke klarer å få frem budskapet sitt på fredelig vis, har man muligens ikke et budskap det er verdt å formidle.

Legg igjen en kommentar

